Hej! Först och främst vill vi tacka dig för att du valt oss för ditt köp.
Sen vill vi informera dig om hur det fungerar hos oss.
Läs noga igenom köpvillkor, betalningssätt och leveranssätt
innan Du beställer. Beställning innebär att Du godkänner villkoren
Har Du sedan några frågor är Du välkommen att kontakta oss via email.
info@fabulosa.se
Köpvillkor
För dig som privatkonsument gäller konsumentköpslagen se gärna http://www.kov.se
Beställning
Beställning av person under 18 år krävs målsmans tillstånd.
Beställning i annans namn utan dess tillåtelse, polisanmäls.
Äganderättsförbehåll.
Alla målningar förblir Fabellas egendom tills dess full betalning erlagts.
Ansvarsförfall
Fabella ansvarar inte för Ex. leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust el. annan ekonnomisk skada
Villkor för reklamationer
Det är viktigt att Du som kund kontrollerar målningen vid ankomstleveransen, att den är felfri och att den är riktig.Om Du önskar reklamera, kontaktar Du via e-post info@fabulosa.se och uppger det order-id Du fått, samt förklarar varför Du vill reklamera.
Det är viktigt att Du återsänder målningen ordentligt förpackad. Enligt konsumentköpslagen har Du , som privatperson rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende.. Du får fraktkostnaden betald när Fabella har erhållit målningen
OBSERVERA att färgerna överenstämmer för det mesta helt mellan fotografi och akvarellmålning. Då ljuset skiftar vid fotograferingen kan ljusstyrkan skilja något mellan fotografi och akvarellmålningen..
Detta gör att Fabella inte garanterar exakt färgåtergivning, jämfört med fotografiet.
Ångerrätt
Du har som privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Vid köp av vara är det intakta originalemballaget alltid en väsentlig del av varans värde. Emballagen ska därför alltid sändas med i returen, för att bestämmelserna för ångerrätten är uppfylld.
När du ångrar ditt köp återbetalas pengarna naturligtvis till dig. Detta görs med en överföring till ditt konto, när vi har fått varan i retur och kontrollerat att den lever upp till reglerna för ångerrätten. Det är därför viktigt att vi får en upplysning om ditt kontonummer. Detta noteras på den medsända retursedeln.
Returfrakten bekostas av dig som privatkund.
Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.
Om en vara är transportskadad skall Fabella kontaktas inom fem dagar för information om ersättning.
Outlöst försändelse
Om Du inte hämtar ut din försändelse, debiteras Du med en avgift på 250 kronor + moms för att täcka Fabellas kostnader .
Transportskadat gods
Du ska omgående anmäla detta till speditör (Posten 020-340 340) inom 7 dagar,
Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, , utanför Fabellas kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Fabella befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Med vänliga hälsningar Fabella